söndag 30 januari 2011

Fördelar med ADHD och ADHD i bilder






Jag var på en intressant föreläsning förra veckan av Ragnhild Svensson. Hon visade en fin bild med positiva egenskaper som följer med diagnosen ADHD.






Här kommer den - fördelar med ADHD


  • Kreativa idésprutor

  • Reagerar snabbt på nya förändringar och situationer

  • Anpassningsförmåga

  • Engergiska/entusiastiska

  • Spontanitet/nyfikenhet

  • Risktagande

  • Kan hyperfokusera om uppgifterna är motiverande

  • Charmerande personlighet

  • Varmhjärtade

  • Bra människokännare

Jag har även sett en härlig blogg där en med ADHD beskriver sina symptom i bider tex. hur tågrälsarna går ihop till en röra, sällan går de rakt fram osv. Rekommenderas att titta in på! Bloggen heter ADHD och bilder.

Bild från flickr.com, By Letts



2 kommentarer:

  1. Tack för både den positiva uppräkningen av egenskaper, de glöms ofta bort och tack för länkningen till mitt blogginlägg ADHD i bilder.
    Mvh Victoria

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blev att du skrivit om min föreläsning! Tack!

    SvaraRadera